22 Şubat 2011 Salı

YURTDIŞI YÜKSEKÖĞRETİM DİPLOMALARI DENKLİK YÖNETMELİĞİ

Bulgaristanda bitirmiş olduğunuz üniversitenin Türkiyede denkliğinin verilmesi için Yüksek Öğretim Kurulunun belirlediği evrakların toplanarak Ankaradaki  Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına elden yada posta yoluyla teslim edilmesi gerekmektedir. Gerekli evraklara yazının devamından ulaşabilirsiniz.
Yükseköğretim Kurulu  resmi sitesinde yayınlanan diplomaların denkliği için gerekli evraklar aşağıdaki gibidir. Diplomaların denkliği hakkındaki gelişmeleri daha sonradan kötü bir supriz yaşamamanız açısından YÖK'ün sitesinden düzenli olarak takip etmenizi öneririm.
 Evraklarınızı T.C Büyükelçiliği Konsoloskuk şubelerine onatlatmayı unutmayın. Eğer konsolosluğa daha önceden öğrenci dosyası açtırmışsanız işlemlerinizden ücret talep edilmez. Öğrenci dosyası olmayanlar yada kapattırmış olanlar üçrete tabidir. 

6 Kasım 2010 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : 27751
YÖNETMELİK Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından:
YURTDIŞI YÜKSEKÖĞRETİM DİPLOMALARI DENKLİK YÖNETMELİĞİ
İKİNCİ BÖLÜM Denklik İşlemleri
Başvuru usulü ve aranacak belgeler

MADDE 4 –(1) Denklik başvurusu aşağıdaki belgelerle şahsen ya da posta yolu ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına yapılır.
a) Ek-1’de sunulan başvuru formu,
b) T.C. kimlik numarası bulunan nüfus cüzdanı fotokopisi,
c) Bir önceki eğitim-öğretime ilişkin Türkiye’den alınan diploma ya da mezuniyet belgesinin aslı veya belgenin alındığı kurum, noter ya da Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylı sureti,
ç) Yurtdışında alınan lise diplomalarının denklik belgesinin aslı veya noter ya da Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylı sureti (Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında çalışacak yabancı uyruklu öğretim elemanları ile kamu kurum ve kuruluşları, devlet ve vakıf üniversiteleri tarafından yürütülen veya desteklenen Ar-Ge projeleri, TÜBİTAK tarafından koordine edilen uluslararası programlar çerçevesinde desteklenen Ar-Ge projelerinde çalışacak yabancı uyruklu araştırmacılardan bu belge istenmez),
d) Denkliği talep edilen diploma veya mezuniyet belgesinin aslı ile noter ya da Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylı sureti ve onaylı tercümesi,
e) Denkliği talep edilen yüksek öğrenim süresi içinde alınmış olan tüm derslerin notlarını ve ders saatlerini gösteren not çizelgesi aslı (offical transkript), Avrupa Birliğine üye ülkelerden alınan diplomalar için Diploma Eki aslı (supplement) ve noter ya da Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylı tercümeleri,
f) Mezun olunan yükseköğretim kurumuna başka bir yükseköğretim kurumundan transfer edilen dersler var ise bu dersleri gösterir not çizelgesi (offical transkript) aslı ve Türk Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış tercümesi,
g) Denkliği talep edilen yükseköğrenim süresince kullanılan pasaportların asılları veya giriş-çıkış tarihlerini ve işlem gören sayfaları havi okunaklı Türk Dış Temsilcilikleri ya da noter tarafından onaylanmış sureti,
ğ) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları ile Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmak üzere çift vatandaşlık hakkına sahip olup, orta öğrenimlerini Türkiye’de tamamlayanlardan, öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi (ÖSYS) yükseköğretim programları ve kontenjanları (ÖSYS) kılavuzunda yer alan yurtdışındaki üniversitelerde öğrenim gören ve diploma denklik talebinde bulunanlardan yükseköğretime başlanılan yıl itibarı ile ilgili yılda ön lisans ve lisans için yerleştirmeye esas olan üniversite yerleştirme sonuç belgesi.



Bağlı bulunan linlteki formların eksiksiz olarak doldurulması,   Başvuru Formu ve Pasaport Bilgi Formu

2 yorum:

  1. 8. maddedeki Diploma sahibine ait pasaport aslı ve giriş-çıkış tarihlerini çifte vatandaşlar kendi illerindeki emniyet müdürlüğü yabancılar şube müdürlüğünden alabilirler. Bulgar pasaportunuzun fotokopisi ve kimlik fotokopisi yanınızda bulundurmanız onerilir.

    YanıtlaSil
  2. 17. maddede istenilen isim denklik belgesi Ankara İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü yada il nüfus müdürlüklerinden alınabiliyor ama birçok kişinin kaydi kendi ilindeki müdürlükte görünmüyor. Bunun için Akaraya kişisel başvuru yapmanız yada dilekçe yoluyla isim denklik belgesi istemeniz gerekmektedir.

    YanıtlaSil